Pro Tour Dominaria Round 12 (Standard): Brad Nelson vs. Jon Finkel

Generating Download Link, Please wait . . .


Generated Downlodable Links


Published: 6 months ago
If recognize the names in the title, I probably don't need to sell you on watching this match at all. If you don't? Know that it's possibly the best player ever versus possibly the best Standard player in the game today playing the two best decks at Pro Tour Dominaria.

And if you don't recognize those words? Well, it's the best of the best of the best playing the best of the best of the best.


comment  Comments

watched

3 weeks ago

Brad, dude, you need to start losing weight man. Youre so unhealthy!! Youre going to an early grave if you dont start to take care of yourself. Im sure you already know this, but you keep getting bigger and bigger. Too many magic players dont understand that they gotta stay active physically. ESPECIALLY the pros, since so much time is spent inside sitting down for hours and hours not moving around. Brads gotta make some changes, because hes in deep shit

1 month ago

Legion4 Lyfe he did lose weight

3 weeks ago

Why did Jon not play that Scrapheap Scrounger from his graveyard in game 1 ???

3 months ago

To bad these don't just show all picks (which i sort of get from time perspective, but still first 9 or so be nice, as 9th pick also shows what may be open from the pack they open), as it'd been nice to draft white along with the packs he sees to see what he may have ended up with going Blessed Light, Courser, Call the Cavalry ...

6 months ago

"unfortunately for finkel, his wreckage continues to be settled here" hahaha I love that commentator so much! Such frickin style man!

6 months ago

Finkel should shave his head.

6 months ago

A FUCKING SPACE MARINE! It probably looks a bit better if you aren't looking at him from a camera above his head, but I agree.

6 months ago

White blue approach ResidentSleeper

6 months ago

Ixalan!!!!!!

6 months ago

These are the best of the best? More Like the same of the rest

6 months ago

Weird brad and finkel didn't top 8

6 months ago

how?

6 months ago

When brad scared he moves his face

6 months ago

Knight and Marshall must be my fav commentators ever

6 months ago

Brads revenge for the double loss to finkel in pro tour shadows over innistrad

6 months ago

Did Riley just make an OK Go reference?

6 months ago

I CAUGHT THAT TOO OMG HAHAHA. What a bro

6 months ago

Simon: there is an argument for playing negates in the main right now, even aggro decks are playing non creature spells.


Riley: JUST GETTEM!! IN THA MAIN!! 4 NEGATES!!

Simon: i dont thin-

Riley: JUST GETTEM! EVERY DECK YOU MAKE IN STANDARD! START OFF, 4 NEGATE!! DONE! EASY GAME!

6 months ago

7:04 Lmaooo gucci mane la flare!!

6 months ago

ken yukuhiro is my new god

6 months ago

I love how Finkel doesn’t manically shuffle his hand like a psychopath

6 months ago

lol

2 months ago

old school players dont i feel like

6 months ago

Verdurous GearDave THAT’S WHY HE LOST!!!

6 months ago

Game 1 -- Curious why Brad kept putting that Heart of Kiran back into John's deck when he could've just ulted Teferi... He had 4 Disallow and 2 Settle, infinite gas. Was he afraid Finkel was holding multiple burn spells?

6 months ago

Curtis, both. Messing with his draw is good... But he didn't use any counters in the first game. For the second game- an opponent might put more burn in their deck because he got pretty close to finishing Brad. If you show him your counters, he's less likely to add things for you to counter. I'm saying that at the end of the first game, so I haven't seen what happens after. This control deck is really strong right now, probably better than I've seen in standard in a really long time... being sneaky always helps with control.

6 months ago

Maybe he didnt want Finkle to know he had counters or which ones or maybe he wanted to slow Finkles draw. Idk, that got my attention too.

6 months ago

Boy you showed him !

6 months ago

Timothy Terry I would assume brad knows his own decklist because it has 0 maindeck creatures in it so it was a dead card before he controlled an artifact you ape fuck

6 months ago

tHrEe nAmE cHaNgEs aLlOwEd eVeRy 90 dAyS the same it always has, destroy a creature and deal 3 to its controller if you control an artifact. They don't know each other's deck lists at this time so he wouldn't want to risk any damage at all. It's just safe play and leaving dead cards in your opponents hand.

6 months ago

Brad Nelson is constantly moving his eyebrows up and down. It's kinda funny.

6 months ago

Goertzen and Knight! The dream team.

6 months ago

Kyle Throssell yeah, I agree with Serlaama. I think Knight is a Trainwreck. He detracts from the event. The best commentators are the ones that make you forget they are there and highlight the event. Knight should no longer be on the protour.

6 months ago

Kyle Throssell They appear to have very little synergy. Riley keeps making poor attempts at humor and Simon doesn't seem to know how to respond to the irrelevant crap.

6 months ago

i love mtg like if you agree

6 months ago

No, I hate magic, I clicked on this video to watch some yugioh.

6 months ago

Junior Judge E

6 months ago